Op al onze transacties zijn van toepassing, de algemene voorwaarden van het CBW gedeponeerd ter Griffie Rechtbank Utrecht 365/76. U kunt deze inzien en afdrukken via https://www.cbw-erkend.nl/uploads/av2022-wonen-onlineversie.28e37a.pdf . Door deze overkomst te ondertekenen verklaart u op de hoogte en akkoord te zijn van deze voorwaarden. De hieronder genoemde voorwaarden dienen ter uitlichting of als extra op bovengenoemde voorwaarden.
Betalingsvoorwaarden
De aanbetaling dient conform afspraak na ondertekening order voldaan te worden. Pas wanneer een aanbetaling is ontvangen zal de keuken daadwerkelijk uitgewerkt en besteld worden.
Het restantbedrag (het openstaande bedrag na aanbetaling) dient minimaal 14 werkdagen voor levering op het bankrekeningnummer van Keukenstore Capelle XL Â te staan. U kunt de bedragen overmaken met als betalingskenmerk uw factuur- en/of ordernummer.
Wanneer het restantbedrag op onze rekening staat, wordt de keuken automatisch vrijgegeven voor transport. Let op, wanneer de betaling niet of te laat op onze rekening staat dan kan het zijn dat de bezorgplanning verwijderd wordt en uw keuken niet op de afgesproken datum bezorgd wordt. Daarbij zullen eventuele kosten voor opslag en opnieuw plannen voor uw rekening komen.
Wilt u contant betalen? Let dan op dat wij geen biljetten van € 200,- en € 500,- accepteren. Contante betalingen van € 3000,- of meer zijn wij verplicht te melden bij Meldpunt Ongebruikelijk Transacties.
Planning
Bij het aangaan van de aankoop van de keuken wordt u een indicatietijd voor de gewenste levering gevraagd. Deze datum kan variëren door verschillende invloeden zoals (noodzakelijke) aanpassingen na inmeten, beschikbaarheid van monteurs en uitlopende levertijden van fabrikanten. Keukenstore Capelle XL is niet verantwoordelijk voor uitlopende levertijden door overmacht.
Uitlevering
Wanneer u kiest om de keuken te laten bezorgen, dan wordt hieronder verstaan het eenmalig uitleveren in één levering van de keuken op de begane grond. De klant is zelf verantwoordelijk voor een ruime doorgang bij het bezorgen van de keuken. Mocht tijdens bezorgen blijken dat bepaalde artikelen niet direct bezorgd kunnen worden op de aangewezen plek en duurt de volledige uitlevering van de keuken langer dan gepland, dan kunnen hiervoor extra kosten in rekening gebracht worden. Ook voor extra bezorgmiddelen worden kosten in rekening gebracht. Te denken valt aan verhuisliften en (de)monteren van ramen en deuren. Leveringen op de vierde verdieping of hoger dienen altijd met behulp van een (verhuis)lift bezorgd te worden. Tot de 3e etage is bezorgen zonder lift mogelijk. Vanwege arbo technische redenen is bezorgen vanaf de 4e etage of hoger zonder lift niet mogelijk. Indien mogelijk kan de bezorgdienst een verhuislift tegen extra kosten aanbieden.
Wanneer de klant niet aanwezig is op de afgesproken bezorgdatum en daardoor de keuken niet (direct) geleverd kan worden, zullen extra kosten in rekening gebracht worden.
Het wijzigen van de geplande bezorgafspraak is maximaal 10 werkdagen voor levering kosteloos mogelijk. Bij wijziging korter dan 10 werkdagen kunnen kosten in rekening gebracht worden. Wanneer de bezorgafspraak door de klant verzet wordt, zal de betalingsafspraak gestand blijven op het afgesproken betaaltermijn.
Mocht de keuken niet op de afgesproken bezorgdatum bezorgd kunnen worden, dan is opslag mogelijk. Keukenstore Capelle XL slaat 2 weken de keuken kosteloos op. Daarna zullen er kosten in rekening gebracht worden. Deze bedragen € 250,- incl. BTW per keuken per week. Daarnaast is de klant verplicht het restantbedrag volledig te voldoen bij ingang van de opslag. Mocht vlak na definitieve bestelling blijken dat de keuken op een later tijdstip pas uitgeleverd kan worden, dan gelden bovengenoemde voorwaarden en zal 2 weken na geplande bezorgdatum opslagkosten in rekening gebracht worden.
Bij uitlevering kan het zijn dat sommige artikelcodes niet overeenkomen met de artikellijst. Dit komt doordat de producent zijn artikelen anders codeert en/of dat er een modificatie aan een artikel is uitgevoerd. Hierdoor kan een product er anders uit zien dan hetgeen u heeft gezien in de showroom. U krijgt in ieder geval een verbeterd (gemodificeerd) product. Dit biedt geen reden tot reclamatie.
Aandachtspunten keuken
Keukenstore Capelle XL behoudt het recht voor om aanpassingen te maken tot 10 cm zonder tegenbericht. Het betreft dan vaak het aanpassen van vul/passtroken werkbladen (overstek e.d.) en afdekbodems.
De deuren van de keuken zijn vaak van een ander materiaal dan andere materialen (de romp, plint, vulstrook, afdekbodem, enz.) Hierdoor kan er kleurverschil ontstaan. Dit geen reden voor reclamatie.
De meeste kasten en apparaten vallen in of tussen andere kasten en onderdelen. Soms is de niet-zichtbare zijde van een kast of apparaat anders afgewerkt en kan transportsporen bevatten. Wanneer dit geen invloed heeft op het correct functioneren van het apparaat of onderdeel en niet in een zichtkant zit na inbouw van de keuken, dan geeft dit geen reden voor reclamatie.
Mogelijk zijn er in het ontwerpproces verschillende kleuren aangeboden en besproken. De kleuren en uitvoeringen op deze overeenkomst zijn bindend. Wanneer de klant twijfelt over de kleur, dan wordt de klant nadrukkelijk geadviseerd om dit aan te geven bij de verkoper om samen te controleren of de gewenste kleurstalen- dan wel uitgevoerde showroomkeuken correspondeert met de uitvoering die gemeld staat op deze order.
Montage
Indien u de montage afneemt bij Keukenstore Capelle XL worden de werkzaamheden uitgevoerd door één van onze montagepartners.
Onder montage van de keuken verstaan wij het plaatsen en aansluiten van de door Keukenstore Capelle XL geleverde keukenmeubelen, apparatuur en werkbladen.
De klant zorgt voor de juiste voorbereidingen zoals:
- Een vlakke waterpas vloer die is afgewerkt tot aan de muur
- De wanden moeten vlak en waterpas zijn en de hoeken moeten exact 90° zijn, tenzij anders aangegeven op de definitieve tekening
- Alle aansluitingen dienen volgens de plaatselijke voorschriften en vóór aanvang van de montage gerealiseerd te zijn. Water-, gasdruk en stroom moeten er op staan
Niet inbegrepen bij de montage is:
; Het slopen en afvoeren van de bestaande keuken
- Het aansluiten en eventueel passend maken van bestaande apparaten
- Het verleggen van leidingen ten behoeve van gas, water aan en afvoer en elektra
- Het boren van gaten naar buiten ten behoeve van de afzuigkap
- Het kitten van aansluitingen tussen de keuken en de muur. Dit hoort bij de wandafwerking (schilderwerk)
Bij annulering of verplaatsing van montageopdrachten op of binnen 10 werkdagen voor de geplande montagedatum wordt €850,- als annuleringskosten in rekening gebracht. Ook wanneer de montage geen doorgang kan vinden omdat de keukenruimte niet volgens de voorwaarden is voorbereid, worden deze kosten in rekening gebracht. Het plannen van een nieuwe montagedatum lukt mogelijk niet in het door u gewenste tijdsbestek.
De klant is verantwoordelijk voor degelijke bescherming van de vloer. Voor schade met de aard van werksporen of werkplekjes kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld.
Op de geleverde montagewerkzaamheden ontvangt u 1 jaar garantie.
Monteert u zelf de keuken? Vraag de adviseur naar duidelijke aanzichttekeningen. Bij de keuken zitten geen montagehandleidingen gevoegd. Wel kunt u op onze website de algemene montage handleidingen vinden. Wij raden u ter strengste aan deze te raadplegen alvorens de keuken te monteren.
Oplevering
Keukenstore Capelle XL raadt de klant aan samen met de monteur de keuken zorgvuldig te controleren bij oplevering. Keukenstore Capelle XL raadt aan om eventuele gebreken of constateringen te noteren op een opleverlijst, deze door zowel klant als monteur te laten ondertekenen en op te sturen naar Keukenstore Capelle XL. Het opleverformulier is bindend. Schade of gebreken die
geconstateerd worden nadat het opleverformulier is ondertekend kunnen niet kosteloos gereclameerd worden. Het montageteam zal het opleverrapport naar ons toesturen waarna wij de ontbrekende, dan wel beschadigde artikelen zullen bestellen. Hoewel wij ons uiterste best doen om opleverpunten zo snel mogelijk te verhelpen, kennen keukenonderdelen vaak een levertijd die gelijk is aan die van een volledige keuken. Wij streven ernaar om de opleverpunten in 1 servicebezoek te verhelpen. Alleen wanneer u hebt gekozen voor door Keukenstore Capelle XL geselecteerde montagepartij, dan zullen de beschadigde of missende onderdelen door deze dienst kosteloos verholpen worden. Wanneer u zelf de montage verzorgt, dan wel de montage door een zelf gekozen montagebedrijf laat verzorgen, let dan op het volgende. Alle servicepunten worden in 1 keer verwerkt in ons systeem. Maak daarom een opleverrapport en verstuur ons deze direct na de montage. Wij zullen de missende en/of beschadigde artikelen zo snel mogelijk bestellen. Bij zelfmontage dient u zelf de missende en/of beschadigde artikelen te vervangen en/of te plaatsen. Let op na-leveringen of beschadigingen zijn geen reden voor financiële en/of materiele compensatie dan wel tegemoetkomingen.
Manco’s en extra artikelen
Bij ondertekening gaat de klant akkoord met de levering van bovengenoemde gespecificeerde overeenkomst. De klant is zelf verantwoordelijk voor de controle van de gespecificeerde aankoop. Elk aangekochte artikel wordt aangegeven op deze overeenkomst. Wanneer een artikel niet op de overeenkomst vermeld staat, dan wordt ervan uitgegaan dat dit artikel niet is gekocht. Check daarom goed
of alle gewenste artikelen zoals kraan, spoelbak, alle apparaten, koolstoffilter en accessoires ook op de overeenkomst staan. De impressies die u krijgt zijn niet bindend en mogen niet als productspecificatie behandeld worden. Het naleveren van extra artikelen is vaak mogelijk tegen betaling. Mocht tijdens uitlevering opgemerkt worden dat bepaalde artikelen niet geleverd dan wel beschadigd zijn, dan dient de klant het betreffende artikel aan te geven op de order aan de transporteur. Bij schade is aan te raden hiervan foto’s te maken en deze per email te sturen naar de keukenadviseur.
Garantie
Bij ondertekening gaat de klant akkoord met de garantievoorwaarden die gesteld zijn door Keukenstore Capelle XL. Voor de garantievoorwaarden van de kasten en het werkblad verwijzen wij u naar de bijlage “aanvullende garantie”. Voor gebruik van de garantie op de aankoop dient de klant zich te wenden tot Keukenstore Capelle XL. Voor recht op garantie raden wij u aan het volgende te bewaren: de order, 1 sticker van de kastenlevering en de factuur. Wanneer een klachtmelding ongegrond voor garantie blijkt, dan kunnen er kosten in rekening gebracht worden. Indien de klant heeft gekozen om de montage van de keuken door Keukenstore Capelle XL uit te laten voeren, dan geldt tot 1 jaar na plaatsing kosteloze arbeid ten behoeve van benodigde werkzaamheden voor het vervangen en/of plaatsing van onderdelen die onder garantie vallen. Na 1 jaar kan arbeid uitgevoerd worden tegen het dan geldende uurtarief. Indien de klant geen montagedienst heeft afgenomen van Superkeukens Hellevoetsluis dan is garantie altijd exclusief arbeid.
Garantie op apparatuur
De standaard garantie op apparatuur en accessoires geleverd door Keukenstore Capelle XL is 2 jaar. Deze garantie gaat in nadat de klant deze artikelen heeft ontvangen. Sommige merken bieden een verlengde garantie. Vaak dient de klant de apparaten na ontvangst online te registreren om beroep te doen op deze garantie. Dit kan onder andere op www.keukenstorexl.nl dient de klant zelf te doen. Keukenstore Capelle XL is niet verantwoordelijk voor het al dan niet registreren van apparaten. Elke leverancier hanteert zijn eigen garantievoorwaarden. Zo kan het zijn dat bij verlengde garantie bepaalde kosten wel worden doorbelast aan de klant zoals voorrij- of administratiekosten.
Servicemeldingen met betrekking tot hang-, stel- en sluitwerk evenals lekkages rondom de kraan en sifon welke later worden gemeld dan 3 maanden na oplevering worden beschouwd als normale slijtage en vallen daarmee niet binnen de garantietermijn. Uiteraard bent u vrij om contact met ons op te nemen om te bekijken hoe er tot een oplossing gekomen kan worden.
Schade kan veroorzaakt worden door verkeerd gebruik van de keuken. In de instructieboekjes kunt u alle informatie over het gebruik vinden en instructies voor onderhoud. Keukenstore Capelle XL raadt dan ook ten zeerste aan deze boekjes goed door te nemen voor het gebruiken van de keuken.
Kosten voortvloeiend uit gevolgschade veroorzaakt door defecten, storing, slijtage en dergelijke van artikelen in de keuken vallen in geen geval onder garantie, dan wel onder verantwoording Keukenstore Capelle XL. In de meeste gevallen worden deze kosten gedekt door de opstalverzekering van de klant.